Classes AND Apples - Reisverslag uit Boston, Verenigde Staten van Patrick Pronk - WaarBenJij.nu Classes AND Apples - Reisverslag uit Boston, Verenigde Staten van Patrick Pronk - WaarBenJij.nu

Classes AND Apples

Door: Patrick

Blijf op de hoogte en volg Patrick

30 Januari 2008 | Verenigde Staten, Boston

Hey lieve mensen,
het is alweer een tijd geleden, en jah naattttuurrlijk heb ik wel wat dingen beleeft.. ik hoor weinig geklaag over de verhalen die ik neersmak, dus bij deze.. ik ga mijn best doen:

CLASSES
Ik ben hier nu zo'n 3 weken (damn that went by so fast!!) en jah de main reason waarom ik hier ben gekomen, is begonnen.. studie!! Ik heb in de vorige verhaaltjes al een beetje wat van de sluier prijs gegeven, maar ik dacht dat ik jullie maar even ga vervelen met het fantastische wat ik aan het doen ben hier!!

1. Race and Criminal Justice
Dat klinkt al heel wat of niet dan?! Dit vak wordt gegeven door Prof. Geoff Ward, een getinte begin 30 waar de "dutchgirls" van zeggen "daar krijg je mooie kinderen van!!" man die echt ongelovelijk goed is! Het is wel flink aanpoten, LEES: genoeg leesvoer voor een week.. ik tel nu ong. 200 pagina's voor deze week en een boekreport voor volgende week, met nog eens 200 pagina's om weg te werken.. jah je wilt wat of niet dan!! Maaaaarr hij brengt het echt geweldig, humor en knowledge.. always a good combo! Het vak (zoals de titel al verteld) gaat over het fenomeen ras en hoe het strafrecht hier mee om gaat.. nou de eerste paar classes gingen meer over "wat is ras?" "wat is racisme?" en hoe de witten in deze wereld alles hebben verneukt.. leuk!! Ik zit alleen maar te genieten tijdens de classes.. geweldig! En ik schrok me kapot over hoe "fucked up" (sorry moeders en jah.. Putter vertel het maar) the US of A eigenlijk wel niet is.. misschien was ik wat naive ofzo.. maar toch ok! NEXT!!

2. Crime Films and Society
Muaha ik ben zo blij met dit vak.. films kijken!!! YEAH!! Owjah en films kijken.. :P hahahaha!! Het wordt gegeven door Prof. Nicole Rafter, een echte USA-oudere-huismama die een geweldige kennis heeft van crime films! Vet gedreven moeder type die een heel college alleen maar over "Taxidriver" kan babbelen (ken je de film niet.. ZIEN!!).. and again I'm not complaining!! Dit vak is minder zwaar op het leesgebied, maar er gaat toch wel veel tijd zitten in het kijken van de films... (still not complaining!!) :)

3. Directed Study with Dr. Nikos Passas
"wat is dat?" zie ik sommige al denken, nou ik ben wel zo beleefd om het even uit te leggen.. De bedoeling bij dit "vak" is dat ik zelf literatuur ga zoeken over een bepaald onderwerp en dat ik, met wat begeleiding van een van 's werelds grootste Transnational Organised Crime meneren, een paper ga schrijven. Met dit in het achterhoofd, doe ik het over Terrorisme en om specifiek te zijn, over het financieren van terrorisme door middel van handel.. jaja een mond vol.. de bedoeling is dat ik samen met Willem en Moniek (een van de NLdse meisje) een proposal ga schrijven om een instituut op te zetten in Boston. Deze gaat dan samenwerken met de Europese Unie, United Nations and so on!! Hoe kewl!! Willem schrijft zijn stuk over het financieren van wapenhandel en Moniek over bedrijvenfraude etc. "white collar crime" voor de kenners.. maar genoeg over studie.. volgend onderwerp....

APPLES
Iedereen kent ze wel, groene, rode, groen met rood en de fantastische namen die ze hebben........................... maar daar wil ik het niet overhebben (we kunnen stemmen natuurlijk?!) Waar ik het hier over ga hebben zijn:
- Fenomeen Mac
- City so great they named it twice:
New York New York

Ok wat hebben deze geweldige dingen met elkaar te maken.. woordgrapje.. de computer Mac is van Apple en New York a.k.a. the Big Apple.. "ha ha ha"

- Mac
De Amerikanen hebben het gevoel dat zij zzzzzzzooo apart moeten zijn van de medemens dat zij eigenlijk allemaal opelkaar lijken.. je hebt uitersten: de meisjes die geperst zijn in de dichstbijzijnde fabriek met spray-on tan, white teeth and ironed hair.. en meisjes die zo Gothic zijn dat je bang bent dat ze voor de eerst volgende trein zullen springen! Ok mijn eerste indruk van de meisjes hier.. nu jongen anders lijk ik zo'n viespeuk die alleen naar meisje kijkt.. Jongens, of ze zijn net een wandelende spiermassa met armen alsof ze je makkelijk in 2en breken.. dan wel jongens die geen ene (komt ie weer) fuck geven om hun uiterlijk.. Conclusie: ik voel me wel thuis.. "maar wat heeft dit met de Mac te maken Patrick".. Nou eigenlijk niets, maar wilde het even delen, sorry.. Ok toch wel een beetje.. er is een soort van "oorlog" op de NEU! "oorlog??" mwah mensen met een Mac denken dat zij beter zijn dan de Windows gebruikers (ok dit klinkt NERD!!) Maarjah.. zonder dit te weten, koopt Patrick natuurlijk een MacBook.. tja mooi apparaatje dacht Patrick.. alleen nu "hoor" ik bij de Mac-mensen!! Enjah dat zorgt voor rare blikken in de Snell Library, heerlijk die individualisme die hier heerst!!

- New York New York
Ok dit gaat een lang verhalen worden, sorry voor het ongemak.. maar wil dit toch ook wel even kwijt! :) Er zijn een aantal plaatsen op mijn lijstje die ik altijd heb willen zien, en of course NY is er een van!! We hebben allemaal de films gezien, of wat dan ook, foto's etc. Maar het echt beleven is toch weer een verhaal apart! Aangezien het dichtbij Boston is.. uhum 3,5 uur met de FungWah Bus (van Boston Chinatown naar NY Chinatown), dacht ik.. "laten we een weekendje gaan!" Enjah.. Willem en ik zijn zaterdag ochtend vertrokken, met goede moed op naar een wereldstad! De busrit was al een beleving aangezien het eigenlijk de 1ste keer was dat ik uit Boston was.. Maar bij NY aangekomen begon het pas echt binnen te komen.. "New York.. New York.. no way!" Na 5 minuten bedazzled te staan in Chinatown NY, besloten we naar Times Square tegaan (waarom niet?!) Na een minuutje of 15 lopen, toch maar even de weg vragen aan een vriendelijk uitziende meneer met Security kleding aan.. "HAHAHA MEEEEENN YOU CRAZY!? That's at least an hour and an half walking men! Take a cab, please!!" Maarjah Willem en ik.. echt toeristen lopen toch? Paar minuten later... (Willem) "wat doen die dranghekken daar?" (Patrick) "hmm.. geen idee.. iemand important ofzo" (Willem) "ok zullen we.. hey wacht is dit niet.." (Patrick) "HEY! Hier is toch Heath Ledger.. jeez" Dusjah by surprise.. Weet je niet wie dit is, schaam je.. volg nieuws of kijk zijn films! Geweldige acteur! Heel jammer dat hij overleden is.. echt! Dusjah tons of flowers overthere of course and een gast die foto's aan het nemen was van meisjes die aan het huilen zijn.. sadist! Maarjah dit wordt een lang verhaal zie ik al, zal het proberen kort te houden.. Zal het even opsommen:

- Hostel bij Central Park = ontbijten op een bankje in de zon in Central Park (check)
- Beroemde actrices uit NL ontmoet = meegestapt in Cafe Wha? (hint voor iedereen die naar NY wilt.. doen!)
- Times Square, Union Square, Statue of Liberty, Empire State Building beklimmen, "Ground Zero", "The Bull", Flatiron Building, Broadway en Central Park doorgelopen allemaal in 1 dag = kapot!
- United Nation Tour gedaan = indrukwekkend!
- Vrienden bezocht die we uit NL al kende = altijd gezellig!

Sorry, ik zou wel uren kunnen doorgaan over NY, het was echt zo waanzinnig!! Ik ga zeker weer terug, maybe binnen 2 weken! Dan skip ik alle toeristische trekpleisters en wil ik Bronx, Brooklin en Harlem zien!! I love Apples!!

Sorry mensen, ik heb nog steeds geen foto's online.. ik wil een site maken waar ik ze allemaal op kan zetten, zodat jullie ze daar kunnen zien.. lijkt me wel zo makkelijk! Dus nog even geduld.. ik ben er meebezig en als ik hem heb, you're the first to know!! Owjah.. nou met mij gaat alles voor de rest goed.. geen klachten en ook niet meer zo moe (iedereen weer gerust?) Nog even een kleinigheid.. Mijn adres, kunnen jullie googlen:

331 Huntington Ave #53-A1
Boston MA 02115
The United States of America

:)

Dikke kus en knuffel,

Pat

ps.. owww kijk ook even op www.willemschaafsma.nl uhum hij heeft wel al foto's (schaam!)


  • 30 Januari 2008 - 05:47

    Frank:

    Frenky is hella jealous!

  • 30 Januari 2008 - 07:18

    Kath:

    Babe!

    Goed om een mega positief bericht te lezen! padapapapa! I'm loving it! Ben net thuis van een avondje stappen:)
    Ben benieuwd hoe je de super bowl sunday gaat beleven zondag.. aangezien boston in de finale staat!!

    xx
    Kath

  • 30 Januari 2008 - 09:29

    Albert:

    Blijven schrijven! By de weg: is het oefenwedstrijdje voor h2 tegen vv Boston al geregeld?

  • 30 Januari 2008 - 09:45

    Anneke:

    Gotto love those apples!!! Hahaha. Veel plezier met de Super Bowl!

  • 30 Januari 2008 - 13:09

    Chris:

    Ja man! Doe een 3kamp en heren1 doet ook mee!! :D Tsjek je laterrrrr.

  • 30 Januari 2008 - 22:15

    Laura:

    Hee Pat, leuk met zn alle altijd boarden, maar dit is ook wel erg vet natuurlijk! Leuk die verhalen van je..wat een beleving haah! Veel plezier daar nog!!!

  • 31 Januari 2008 - 03:35

    Loraine:

    Maar vallen de meisjes nou mee of tegen? :P
    en heb je geen fotos van Geoff Ward?? LOL
    Toch jammer dat je niet Richting Costa Rica komt rijden hoor.

    x

    Loraine

  • 31 Januari 2008 - 19:13

    Gillian:

    Ik heb je niet meer online gezien, deze week. Morgen ga ik even een weekje skien, en dan hoop ik je gauw weer doordeweeks op msn tegen te komen! Leuk stuk trouwens, goed geschreven. Ik denk dat je nog aan mij hebt gedacht, aangezien ik bepaalde dingen lees in je stukje! Lief! Ga jij gauw verder met ontdekken! :)
    Kus

  • 01 Februari 2008 - 00:54

    Lous:

    Hi patje!

    Oooh my god, New York New York!! Super leuk om te lezen..
    Om jou ook even wat te vertellen :p Ik ga 26 februari weg..
    Ben bezig met een blog.. Dus link komt nog wel..
    Ik zou zeggen, ga zo dooor!

    De vakken klinken erg interessant.. Wonder what will happen with ur proposal ;)

    Doe je best op school!
    Kusjes

  • 03 Februari 2008 - 13:19

    Rick:

    Tijger!

    Mooie verhalen weer, gaat je goed dus! Mooi man, geniet...Hier is het aftellen begonnen :( Over aftellen gesproken, kun je vrij nemen voor een kleine roadtrip als ik naar me broer kom ofniet?


    Lemme know and take care

    Groeten uit Boedapest

    R.

  • 08 Februari 2008 - 17:54

    Tom :

    Wat zeggen ze? jeaslousy is not a virtue? jammer dan,want ik ben het wel! :D

    Klinkt erg cool allemaal man. Foto's hoef je er niet eens op te zetten, je levendige verhaaltjes roepen al beelden genoeg bij me op :P
    Maar jij wordt duidelijk mn informant als je terug ben, want deze jongen heeft zn aanmelding voor Boston afgerond en mn kansen: Als enige geinteresseerde muy bien zeg maar :D
    Maarre ik kan het 'have fun' gedoe wel achterwege laten, want dat gaat je zo te zien wel goed af!

    Succes kerel & Adios!

    Tom, die andere Criminologie student uit het idyllische Spijkenisse...

  • 11 Februari 2008 - 15:52

    Chanti:

    hey Pat,

    blijkbaar is timeplanning een van jouw beste kanten....bijna meer in NY gedaan in 1 dag dan ik in 5 dagen hahahaha (beetje overdreven hoor!! , maar petje af!!

    enne...hoe staat de verkiezingstrijd ervoor in Boston? Iets van te merken?

    nou dikke knuffel en hopelijk tot horens!
    CHanti

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Boston

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

30 April 2008

MASTERPLAN U.S.A. Trippin'

12 April 2008

Time FLIES 2 ... It really does!!

14 Maart 2008

Een "toeval" SpringBreak in Mexico!

12 Februari 2008

Time FLIES!!

30 Januari 2008

Classes AND Apples
Patrick

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 158
Totaal aantal bezoekers 10027

Voorgaande reizen:

05 Januari 2008 - 03 Juni 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: