Een "toeval" SpringBreak in Mexico! - Reisverslag uit Boston, Verenigde Staten van Patrick Pronk - WaarBenJij.nu Een "toeval" SpringBreak in Mexico! - Reisverslag uit Boston, Verenigde Staten van Patrick Pronk - WaarBenJij.nu

Een "toeval" SpringBreak in Mexico!

Door: Patrick

Blijf op de hoogte en volg Patrick

14 Maart 2008 | Verenigde Staten, Boston

Hey lieve mensen,
het is waar! Deze knikker heeft met zijn reet voor 11 dagen in het zonnige Mexico vertoefd! :) Het was in 1 woord genieten! Om jullie niet langer in spanning te laten, zal ik gelijk beginnen, maar niet voordat ik de mensen wil bedanken voor het lezen van mijn onzin en het plaatsen van een berichtje. Onwijs bedankt, echt onwijs bedankt! :)

Dag 1 (vrijdag 29.02):
Ok.. Willem en ik vlogen op vrijdagochtend, uurtje of 13, dus jah aangezien we makkelijk met de metro het vliegveld van Boston kunnen bereiken, gaan we om een uurtje of 10 weg. We waren redelijk op tijd en hadden rustig aan nog een koffie kunnen drinken (voor de echt hardcore lezers "cappuccino whole milk sugar with a twist"). Met backpack en al inchecken en daar gaan we naar onze eerste stop; Houston, Texas. In het vliegtuig zitten we naast een fantastische Bostonian, Mark die dezelfde muziek smaak en hobbies heeft als deze jongen; gitaren, snowboarden en heel graag willen surfen! Conclusie: goed begin van een geweldige vakantie! Aangekomen op Houston was ik al gewaarschuwd door paps die mij geruststelde met het feit dat Houston een van de grootste airports is van de wereld. Enja.. het maakte zijn naam waar, immens! "Wat zou het grappig zijn hier iemand bekend tegen het lijf te lopen" schoot nog door mijn hoofd toen ik daar Shouhe zag staan, een leuke ex-collega van de ESSC (Erasmus Universiteit zomerjob). Wat een toeval!! (Hint.. zie titel) We stonden beiden even te shaken van het feit voordat we wat konden zeggen! Geweldig! Shouhe die was met een vriendin naar Florida gegaan om even te genieten, maar of dat niet alles is, Shouhe draait zich om en ze ziet daar de broer van een andere ex-collega van ons en tuurlijk die draait zich om en komt ook een oude bekende tegen! Daar stonden we dan 6 Nederlanders in een shop in Houston Airport, kleine wereld? Na foto's genomen te hebben en leuk met elkaar gepraat te hebben, wordt het toch afscheid nemen, zij naar Nederland en wij naar Mexico!! In het 2de vliegtuigje zit ik naast een Nieuw-Zeelander Shaun. Kan het nog beter? Ok aangekomen in Mexico, Cancun Airport, is het in een busje stappen en rijden maar! Tuurlijk zit er een gezellig stel bij ons in het busje uit Canada, allebei in de olie en de meneer is Long Time Facility Planner (kijk pa :)). Ok.. nu gaan jullie mij allemaal niet geloven, maar we komen aan bij ons hotel genaamd, Grand Sunset Princess Resort. Corny jah, maar "ow my god!" wat een tent!!!! Veelste luxe voor een stel studenten op SpringBreak!! Marmer overal, palmbomen, 9 restaurantjes a la carte, 5 zwembaden, zee dichtbij.. ow ik kan zo wel even doorgaan, all you can eat and drink.. okok.. genoeg! Laat ik zeggen het waren 3 hele relaxe dagen vol met beachvolleyball en luieren op het strand! :) Dat is wel een redelijk samenvatting van het verblijf in Princess. Ik had toevallig ook een Cancun mama (dus moeders, er werd voor mij gezorgd!) Het was een onwijs lieve vrouw genaamd Kim die met haar man, zus en dr man heerlijk aan het genieten waren van de "gratis" drank en de zon! Cancun mama was bezorgd dat we zover van huis waren dat ze graag wilde weten wat wij allemaal aan het uitspoken waren.Daarnaast zijn we nog op zaterdagavond een "Disco Rollin' Tour" gaan doen door Cancun. Dit houdt in, 80 man, 3 verschillende bars en all you can drink = een geslaagd feest. We zijn naar 1 van de grootste discotheken gegaan van het Amerikaans uitziende Cancun; CocoBongo. Cancun is ttttteeee Amerikaans (zie Mtv voor meer details) maar als je er toch bent, koop een kaartje voor CocoBongo op een zaterdagavond. Geweldige shows met immitaties van Elvis, Madonna en alle andere grote neuzen! Een avondje om niet te vergeten!

Dag 5 (dinsdag):
Om het maar even kort te houden, zal ik de relaxe dagen niet verder uit te pluizen, zoveel valt er ook niet te vertellen dan dat het echt een resort was voor dinosaurussen en stelletjes op honeymoon. Een echte 5-sterren familie place waar we ons eigenlijk een beetje misplaatst voelde. Na het verlaten van ons "bescheiden" onderkomen, stappen we in een taxi naar Playa Del Carmen, zo'n 15 minuten met een Mexicaanse meneer die geen engels spreekt en mijn spaans niet van over de dakken te schreeuwen al kan ik het wel redelijk verstaan, komen we met wat strubbelingen toch bij het busstation. Op het kaart van de hostel, jah hostel, stond dat het 1 blok was van de plek waar wij gestrand waren. Stel je voor, backpack en 30+ graden en dan proberen uit te vogelen wat een blok is in Mexico. Toch maar even vragen aan een Mexicaanse mevrouw die na het noemen van het hostel; Popol-Vuh, een zeer zuur gezicht trekt "You gonna stay there?!" "Uhm yeah.." "Ow.. ok.. really?" "Uhm yeah.." "Good luck!".. Ok en als ik eerlijk ben, het was een redelijk shock komend van een 5-ster te decadent resortje naar een min 5-ster hostel met een dirt road als oprijlaan. Maarjah.. zijn we student of niet?! En dat was het ook precies, Mexico voor een goeie student, een prachtige fan in de "Nico-kan-ook-klussen" cabana met 2 2-persoonsbedden, een shared shower en wc en onze persoonlijke dump. Het lag echt heerlijk midden in Playa del Carmen met een eigen toegang tot het strand (2 minuten lopen), een reggae-ontbijttent (2 min lopen) en de 5th Avenue wat de boulevard voorsteld (2 min lopen). Heerlijk!! Na dit alles tot ons hebben genomen, zijn Willem en ik eens gaan kijken wat het nachtleven inhoudt in Playa. Ook niet verkeerd kan ik je vertellen! Disco's op het strand, kan het nog beter? Willem had toevallig een meisje aangesproken op internet die ook naar Playa ging, liet mij een foto van haar zien en zei "onthoud haar gezicht!" "jah baas". Dus ow wat een toeval.. tussen alle andere nog wit uitziende toeristen vinden we Sarah met haar vriendinnen. Een leuke groep meiden waar we de rest van de avond maar mee zijn op gaan trekken.

Dag 6 (woensdag):
De volgende dag bijgekomen op het strand = wit zand, azuur blauwe zee en de zon op 30+ ("ik wil weer terug!"). Hier hebben we dan ook eventjes heerlijk vertoefd, "licht" gekleurd en goed geslapen. Op de weg terug naar onze "home-made" cabana, ontmoeten we 2 geweldige gasten; David en Garret uit Minnesota. Binnen een uur spreken we over politiek en religie, en wat ik in the US heb geleerd, is dat dat onderwerpen zijn die je moet vermijden bij de vriendelijke Amerikaan! Maar deze gasten waren echt briljant, een beetj religieusig, maar zeker om mee te lachen. Daarnaast ontmoeten we 2 leuke meiden uit Quebec; Caroline en Elizabeth waar je ook onwijs mee kunt lachen. Het ging zo snel dat iedereen binnen een uur een bijnaam had. Hou je vast, hier komt ie.... Willem = LL / Little Lobster (aangezien hij "redelijk" verbrand was.. uhum), David = Uncle D (zijn zus ging trouwen in Playa en zo noemde zijn nichtjes en neefjes hem), Garret = Captain / El Capitan (hij regelt alles), Caroline = Goldie Locks / Goldie (ze heeft blond haar), Elizabeth = Coco (ze bestelde Coconut Shrimp en ik verstond Tree.. Frans accent zullen we maar zeggen..) en mijn bijnaam was Chief of Che aangezien ik een pet op had en daardoor op Che Guevara leek.. achjah als je melig bent, is het altijd grappig! (Maar probeer het maar te onthouden, dat helpt misschien voor de rest van het verhaal!) Coco haar verjaardag was over een dag, dus besloten we goed uiteten te gaan en gezellig te gaan stappen.

Dag 7 (donderdag):
Na een goed ontbijt in Reggae-tent met Uncle D, El Capitan en LL. Als je ooit de tijd neemt om naar Playa del Carmen te gaan, ga daar heen!! Hij heeft reggae muziek van all over the world en nu ook uit NL (Erwin: Beef staat op zijn muzieklijstje!). Wat anders te doen dan nog even te genieten van de zon en zee.. jah als je er toch bent, of niet dan? 's Avonds zijn we weer met Coco en Goldie uiteten geweest om Coco dr verjaardag te vieren. Er hebben zich ook 2 English girls toegevoegd tot de Popol-Vuh pose; Claire (aka Big Ben; ze was competitie voor Garret aangezien zij ook alle touwtjes in hadden wilde hebben) en Stephanie (aka BB of Clivie .. en jah die ga ik hier niet uitleggen zeg maar). Aan het einde van de avond zijn we weer beland in de Blue Parrot; een tent met verschillende dansmogelijkheden.. techno dan wel alles en nog wat.. ow misschien nog wel leuk om te vertellen. Bijna alle barretjes en discotheken zijn openlucht, dat betekent dat je in het geval van Blue Parrot, op het strand je moves staat te showen met 5 stappen naar links en je kunt ze ook onderwater laten zien!! Prachtig! Daarnaast heb je ook een heerlijke lounch mogelijkheid op het strand waar het nog wel kan gebeuren dat je in slaap valt...

Dag 8 (vrijdag):
Om ook nog even wat cultureels te gaan doen, besloten Uncle D, Captain, LL en ik om de Maya tempels van Tulum te gaan "bezichtigen". Na een wilde autorit (lees: Garret is vallet geweest in zijn jonge jaren.. dat betekent dat hij wel redelijk over weg kan met auto's.. lees: driften door bochten, burnouts bij stoplichten en een rare manier om een parkeerplaats op te rijden.. shockend!) komen we heelhuids en jankend van het lachen bij Tulum aan. Gelijk springt er een man op onze nek genaamd "Ed" wat kort is voor Eduardo. Deze vriendelijke vriend heeft grootouders uit NL, vandaar zijn blonde haartjes en blauw ogen. Hij zag ons op een lachwekkende manier aan komen rijden dat hij dacht.. "die gozers zijn gestoord!!! ik moet met die gozers optrekken!!" Enjah.. hij smeert ons een prachtige tour aan wat inhoudt dat we gaan snorken in grotten!! Ok maar toch nog eerst cultureel doen, wat betekent dat we met American Football and all de tempels zijn gaan bekijken. Na heerlijk wat potjes te hebben gespeeld en de goede toerist uit te hebben gehangen, bleek er ook een prachtig strand te zijn.. en dan bedoel ik ook echt onwijs prachtig!! Niet te beschrijven zo.. jah ik denk dat jullie mijn punt wel doorhebben.. natuurlijk konden wij het niet laten en hebben we daar ook een heerlijke frisse duik genoemen in de nog blauwere zee dan in Playa.. of het kan weet ik niet, maar het is wel zo! Daar ontmoeten we (weer puur toeval!!) een meisje die LL en ik hebben leren kennen in ons avontuur in het 5-sterren hotel Princess! Zij was daar met een hele groep "L'Oreal" medewerkers op vakantie als bedrijfsuitje!! En nu liep zij in dr eentje langs de tempels te slenteren.. wij als echt gentlemeneren nemen haar op sleeptouw en geven haar een rit terug naar Playa, waar het ondertussen flink is gaan onweren!! (Dit hadden we niet besteld!) Maarjah.. we maken het er beste van en crashen lekker een avondje bij het hostel.

Dag 9 (zaterdag):
Het was nu een wat mindere dag van de week, ok er was nog wel zon, maar af en toe ook bewolking wat wel jammer was. Coco en Goldie hadden besloten om nog 2 dagen in Cancun door te brengen. Ze wilde ook wel CocoBongo zien en de Amerikaanse manier van SpringBreak meemaken... tja... Na afscheid te hebben genomen, bleven Uncle D, Captian, LL en ik op het strand crashen om bij te komen van onze "o-zo-zware" culturele uitstap. Over deze dag valt eigenlijk nog weinig te melden, behalve dat we heerlijk op het strand met een man uit Parijs hebben gepraat over hoe egocentrisch Amerikanen dan wel niet zijn.. leuk om dat van een Fransman te horen! Enjah.. op een zaterdagavond moeten de voetjes ook wel even van de vloer = weer een geweldige avond!

Dag 10 (zondag):
Een na laatste dag.. maar desalniettemin een dag om niet te vergeten!! "The Four" hadden een afspraak met Ed om wat te gaan snorkelen in Dos Ojos ("2 ogen"). Dit is een grot met stalagnieten en stalagtieten die verbonden is met de zee maar zoetwater is! Een geweldige ervaring! Ed had wat bier meegenomen om de dag nog leuker te maken, en na een aantal bier zijn we vertrokken naar een afgelegen strand waar niemand en dan ook echt niemand komt!! Het is zeg maar een lokaal bekend strandje waar geen resort gebouwd mogen worden aangezien schildpadden hier hun eitjes droppen!!! We moesten het zien natuurlijk en daar hebben we dan ook goed vertoefd met wat potjes American Football en goeie gesprekken. Ed had namelijk een vet zware dag gehad zaterdag, een vrouw was overleden op een van zijn tours. Ze bleek al ziek te zijn, maar toch.. het komt heel hard aan!! Hij was dan ook bij met 4 gestoorde gasten die zijn zondag aan het opvrolijken waren! Na een nachtelijk potje met wat lokale jongetjes, gaven we onze bal aan deze vriendelijke kereltjes. Ed was zo blij met ons dat ie ons mee nam naar zijn eigen kleine dorpje waar we de beste pizza ooit hebben gegeten! Ok.. misschien kwam het ook doordat we alle 4 nog helemaal niets gegeten hadden die dag!! Maar toch.. heerlijk! Na rustig wat uitbuiken, komt er een Mexicaanse truck aanzetten! Een dubbeldekker met licht aan de zijkant en goeie knallende muziek die de kinderen uit het dorp rondrijdt. Het was een soort van kermis vandaar.. en natuurlijk moesten we ook een rondje mee! Na een half rondje stopt de Mexi-bus.. en in de verte zien we een rood rond geval.. en Ed zegt de legendarische woorden "wanna see a bullfight?".. NEE! Meen je niet!? Ik ben persoonlijk niet echt zo'n fan van zulke dingen, maar om in een dorpje van ongeveer 5000 inwoners een bullfight mee te maken, is toch iets wat je niet zo 1-2-3 nog een keer mee maakt!! Na 4 dollar te hebben betaald, waren we net op tijd om de eerste bull te zien hoe hij de stoere meneer een goeie kopstoot geeft.. kijk dat vind ik nou wel leuk!! Gelukkig maakte ze de vriendelijke dieren niet af en lieten ze zelfs kinderen van nog geen 10 een gokje wagen met een wat kleinere stier. Het was een en al feest voor de inwoners en dan ook nog een witte meneren in het stadion die allemaal een kop groter zijn dan de gemiddelde Mexicaan daar. Het kon niet stuk! Na een aantal bullfights te hebben gezien werd het eens tijd om Ed zijn vrouw te ontmoeten vond hij. Prima! Een aardig mevrouw uit the US die haar leven heeft gegeven aan Mexico. Enjah.. ik kan wel inzien waarom! Het is echt een heerlijk land! We liepen eindelijk op de mexicaanse tijd (= als voorbeeld 5 minuten een half uur..) toen het tijd was om te gaan....

Dag 11 (maandag):
Zonder dat we een wekker hadden gezet, werd ik wakker om 7 uur.. we hadden namelijk een deal gesloten met Princess Resort dat zij ons ook zouden wegbrengen naar het airport. Ze kwamen ons dus helemaal ophalen uit Playa, goeie deal zou ik zeggen! Na afscheid te hebben genomen van Captain, zijn we vetrokken. Uncle D was namelijk nergens te bekennen!!! :S Jah niet echt een fijn einde van een stay in de hostel, waar we moesten echt gaan!! Uncle D en Captain vertrokken ook maandag, dus Captain was niet echt blij dat Uncle D niet in zijn bedje lag! Op het vliegveld aangekomen, gaat alles heel snel.. spullen inladen en dan maar even ontbijten, de laatsta nacho's uit Mexico! Op mijn weg naar de wc (jah dat moet ook gebeuren) zie ik Uncle D aankomen strompelen met Captain! (Toeval?!) En of dat niet alles, jah hoor.. Coco en Goldie komen ons ook nog even gezellig vergezelen (Nog meer toeval?!) Snel foto's nemen!! LL en ik moesten rennen om ons vliegtuig te halen en dat is zo kenmerkend voor onze terugreis! We landde wat laat op Houston, 4h50am en onze connectie vlucht naar Boston vertrok om 6h20am.. maarja dan moet je eerst nog door Security!! Tuurlijk gaf hij me ook nog een moeilijke tijd.. maarjah we hebben het gered! Om een uur of 11 landen we op Boston en het voelde echt om weer thuis te zijn! Koud en winderig! Maar wel lekker... :)

Ok dit was zo ongeveer het verhaal wat ik heb meegemaakt in Mexico.. nou laten we zeggen een verkorte versie, maar ik wil nog wel dat mensen mijn weblog blijven lezen.. dus ik houd het kort! Nu is het weer hard aan de slag met book reports en term papers!! Het is nog even bijkomen van het relaxen in Mexico.. maar we komen er wel! Ik hoop dat alles goed gaat in NL en ik kan niet wachten op jullie reacties! :)

Dikke kus!

  • 14 Maart 2008 - 18:27

    Amanda:

    Geweldig lieverd!!
    Ik ben echt jaloers en ga zeker ook een keer naar Mexico!!
    Dikke kus!

  • 14 Maart 2008 - 18:39

    Kath:

    Dude! Ik heb de helft gelezen want dit verhaal is echt ff te lang voor mij, haha! Ik lees de andere helft snel! Wij hadden in New York ook van die "it's a small world after all" momentjes. Iedereen leek uit Florida te komen of een ex-Gator (UF) te zijn! Wel blij om weer terug in het zonnetje te zijn! Kom je snel bijkleuren? :)

  • 14 Maart 2008 - 19:27

    Mam:

    Hey Pat begrijp uit het verhaal dat het kansloos is om daar in Mexico een pedicurepraktijk op te starten!!! Weer een lekker lang verhaal, waarin het oude jongens krentebrood hoogtij viert. Natuurlijk deden zon, zee en het oneindige stappen geen goed aan je bioritme, hhah, ben blij dat je weer op Amerikaanse bodem bent beland. Hoor je snel weer op skype? Wel ff flink douchen van te voren!!!!
    Geniet ze verder, doeixxxxx

  • 15 Maart 2008 - 00:23

    Frenky:

    Heey Patje!

    Eindelijk weer bericht na een lange stilte, het is ook gelijk een dikke pil, dus ik print um uit en gaat um lekker op de bank lezen :D

    Feedback volgt later!

  • 15 Maart 2008 - 02:08

    Marlous.:

    hey patje!

    oooh wat een super verhaal! echt geweldig dat je het zo naar je zin hebt gehad.. ik ben eigenlijk ook heel erg jaloers, want zon, strand en zee hebben ze in china niet echt.. en anders zou je het ook niet willen denk ik :p en je bent vast en zeker weer poepiebruin.. grrrrr!

    kusjes vanuit het chinezen land

  • 15 Maart 2008 - 11:38

    Je Tante (Marianne ):

    Dag Pat,

    Ademloos: in een woord: fantastisch!!!

  • 15 Maart 2008 - 11:52

    Anneke:

    Hoi,hoi, geweldig om te lezen dat je een ECHTE college spring break hebt ervaren (+ nog veel andere dingen waar de meesten niet aan toe komen). 'T is ook leuk om te lezen hoe je sommige dingen letterlijk vanuit 't Engels vertaalt. Heel herkenbaar voor mij. Ja, die Fransen en Amerikanen die mogen elkaar niet zo....haha. Dus 't wordt Mexico boven Amerika als je kiezen moet?
    Hoe dan ook, keep having fun!! Groetjes & veel liefs uit regenachtig Italie!

  • 16 Maart 2008 - 00:57

    Willem:

    leuk verhaal man. Ik was alweer vergeten wat er op dag 7 was gebeurd... Was zeker gezellig daar. Zullen we weer terug gaan?

  • 16 Maart 2008 - 09:54

    Lousje.:

    ik heb geinformeerd patje..
    voor mij is het in NL 7 uren vroeger..
    dus dan voor jou 5 uren later..
    want jij bent 12 uren later dan bij mij...
    ehmm... klopt zo ongveer dank toch? :S

    kusjes

  • 16 Maart 2008 - 21:42

    Marloes:

    Heey Pat;-)

    Ziet er goed uit zeg al die verhalen (lang ook ik doe mn best ze helemaal te lezen...)en foto`s (jaha we hebben ze gevonden hoor bij willem hihi) leuke joggingbroek huskeys is hot hihi!

    Het is gezellig hier de bloemetjes beginnen al een beetje te bloeien enz.Maart roert zn staart en je broer heeft een baard haha en nog steeds geen bed (volgensmij expres omdat ie gewoon lekker bij mij kan slapen)Maar hij is er mee bezig, is ook een lastige maat he voor 194= 210 bij 140.
    Ik ben benieuwd wat je ervan vind en ik hoop dat ie er nog wel woont als jij terug komt..ach daar moet je nog niet aan denken.
    Lekker genieten enzo daaro!

    Dikke knuffel van Loes

  • 17 Maart 2008 - 11:05

    Hanneke:

    Sow, klinkt niet verkeerd Pat.. Nu alleen nog een keer snowboarden eigenlijk he.. En dan heb je me echt jaloers ;) spreek je snel weer! Kus

  • 17 Maart 2008 - 23:32

    Arjan:

    yow Chief of Che !!
    playa is indd de bom was heerlijk er te zijn !! je heb iig een goeje spring-break gehad en tis mooi te lezen dat het in de us goed gaat .. take care !!!

  • 17 Maart 2008 - 23:32

    Arjan:

    yow Chief of Che !!
    playa is indd de bom was heerlijk er te zijn !! je heb iig een goeje spring-break gehad en tis mooi te lezen dat het in de us goed gaat .. take care !!!

  • 19 Maart 2008 - 11:50

    Albert:

    Ik krijg na dit verhaal toch steeds meer medelijden met jou. Het leven van een student gaat niet over rozen begrijp ik al. Hou vol!

  • 22 Maart 2008 - 06:25

    Loraine:

    kindda freaky :)......
    ....dat met shou

  • 23 Maart 2008 - 16:17

    Thoka:

    Geen tijd voor heimwee zo te zien,
    Nu weer tijd voor de studie?????????????
    Geniet er maar lekker van.
    xxxxxxxx

  • 25 Maart 2008 - 12:12

    Wim (Stelt):

    Hey pik!

    Echt zwaar jaloers op je... Wel echt briljant dat je allerlei mensen tegenkomt die je weer een dag (of 2) verder helpen. En man, wat een verhalen!!!

    Van 'loco'-party tot bull-fight, te gek!

    Keep it up, pat!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Boston

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

30 April 2008

MASTERPLAN U.S.A. Trippin'

12 April 2008

Time FLIES 2 ... It really does!!

14 Maart 2008

Een "toeval" SpringBreak in Mexico!

12 Februari 2008

Time FLIES!!

30 Januari 2008

Classes AND Apples
Patrick

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 278
Totaal aantal bezoekers 10031

Voorgaande reizen:

05 Januari 2008 - 03 Juni 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: